همزمان با حضور دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شد؛

آیین افتتاح نمایشگاه مانایی

۰۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۵۲۴۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۶۹
نمایشگاه مانایی‌ها با حضور شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و خلاق، توسط دکتر محمدجواد صدری‌مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در مرکز مانا دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
آیین افتتاح نمایشگاه مانایی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نمایشگاه مانایی با حضور دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری افتتاح شد. در این نمایشگاه 42 شرکت دانش بنیان، هسته نوآور و خلاق و شرکت خلاق بنیان در حوزه‌های مهندسی، هنری و ... حضور دارند.
در آیین افتتاح این نمایشگاه، دکتر صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در جمع خبرنگاران، گفت: معاونت علمی به توسعه فناوری و نوآوری و صنایع خلاق و شرکت‌های خلاق و نوآور نگاه ویژه ای دارد و در حمایت از این شرکت‌ها نیز ایجاد خانه‌های خلاق در دستور کار است. در استان خراسان جنوبی دستور کار ایجاد 4 خانه خلاق جدید داریم و از خانه خلاق دانشگاه بیرجند نیز حمایت خواهد شد. دکتر صدری‌مهر ادامه داد: حمایت‌ها و تسهیلات ارزان قیمتی به صنایع خلاق تعلق می‌گیرد که باعث توسعه صنایع خلاق و تولید و عرضه به بازار  و ایجاد کارآفرینی گردد. در سال جاری بیش از  50 درصد تسهیلات ارزان قیمت این معاونت به صنایع خلاق اختصاص خواهد یافت.
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری تأکید کرد: صادرات محصولات شرکت‌های خلاق براحتی صورت می‌گیرد و در آینده نزدیک صادرات از سوی این شرکتها به ارقام بالایی خواهد رسید.


وجود امتیازات ویژه برای صنایع خلاق در استان خراسان جنوبی
وی با اشاره به قدمت فرهنگی و وجود استعدادهای خدادادی در استان خراسان جنوبی گفت: برای صنایع خلاق استان خراسان جنوبی امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.


منافع و منابع استان در مدل برش استانی حفظ می‌شود
دکتر صدری‌مهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اعتبارات و حمایت‌های ویژه استان خراسان جنوبی با توجه به دوری از مرکز، پاسخ داد: در این سفر توافق با استانداری صورت خواهد گرفت که تمام اعتبارات معاونت در اختیار استاندار قرار می‌گیرد و معادل این مقدار از اعتبارات استان نیز در نظر گرفته خواهد شد تا در یک زمان دو ساله و براساس برنامه‌های شش ماهه هزینه شود. در مدل برش استانی منافع و منابع استان حفظ می‌شود.
سرمایه خدادادی انسانی و سرمایه بی‌نظیری در این نمایشگاه وجود دارد و لازم است با همکاری معاونت علمی و دیگر دستگاه‌های استانی صنعتی سازی و تجاری سازی نیز در استان صورت گرفت.
وی با اعلام اینکه براساس مطالعات جهانی ایران عنوان پرسرعت ترین رشد در فناوری را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در حوزه فناوری به صورت مستقیم  400 هزار شغل پایدار در یک دهه گذشته ایجاد شده است. دکتر صدری مهر ابراز امیدواری کرد با برنامه معاونت علمی در صنعتی سازی و تجاری سازی تعداد شغل پایدار دو برابر گردد. همچنین وی اعلام کرد: تجاری سازی و صنعتی‌سازی فناوری و ایجاد مسکن نخبگان از عوامل جذب نخبگان و جلوگیری از مهاجرت است که در برنامه این معاونت در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

نمایشگاه طراوت، شادابی، شور و شعف 

دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند گفت:: این نمایشگاه برای معرفی و عرضه توانمندیهای علمی و پژوهشی و نوآوری دانشجویان دانشگاه بیرجند در آستانه سال تحصیلی برپا شده است.
رئیس دانشگاه 
با تأکید بر اینکه که معرفی دو محصول  حوزه زعفران در این نمایشگاه انجام شد، افزود: تولید قرص زعفران و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو و معرفی مدرن ترین دستگاه برداشت زعفران در این نمایشگاه صورت گرفته است.
همچنین دکتر صدری‌مهر پیش از حضور در این نمایشگاه از پردیس‌های شهدا و کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بازدید کرد.

آخرین ویرایش۱۰ مهر ۱۴۰۲