جشن فجر ولایت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶ کد : ۲۲۶۲۲ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۱۱
مراسم جشن فجر ولایت به مناسبت ولادت با سعادت امام جواد (ع)، ولادت امام علی (ع) و چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و ستاد گرامیداشت دهه فجر دانشگاه در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جشن فجر ولایت در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جشن فجر انقلاب اسلامی، در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان در دانشگاه بیرجند برگزارشد.
در این مراسم، دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به حضار در جشن ایام الله، فرارسیدن ماه مبارک رجب، ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و روز پدر و ولادت با سعادت امام جوادالائمه(ع) را تبریک گفت.
وی با یادآوری پیروزی انقلاب اسلامی در دورانی که در جهان دو قطب کمونیسم و لیبرالیسم وجود داشت، گفت: انقلابی از بطن جامعه با رهبری حضرت امام سربرآورد که ادعای اداره جامعه قرن بیستم را به شیوه دینی داشت. وی ادامه داد: موشه دایان رئیس جمهور رژیم غاصب صهیونیستی در آن ایام اعلام کرد: این انقلاب زلزله‌ای در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد. 
معاون فرهنگی دانشگاه اعلام کرد: توطئه‌های بسیاری در مقابل انقلاب اسلامی شکل گرفت تا در مقابل انقلاب صف آرایی کنند که از آن جمله حضور 50 کشور بر علیه کشور ما در جنگ تحمیلی بود. اما ندای حقانیت انقلاب منطقه را درنوردید و جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. وی به کارآیی نظام و انقلاب در بعد سیاسی و بین المللی اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مسئولیت‌های ما این است که ایام الله و یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داریم.
همچنین دکتر زنگویی، عضو هیئت علمی دانشگاه در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره)، زادروز امام جواد الائمه(ع)، میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) و روز مرد را تبریک گفت.
ایشان در ادامه به آیه‌ی شریفه و کونوا مع الصادقین اشاره کرد و افزود: منظور از صادقین بنابر یک روایت حضرت امام علی (ع) و بنابر روایتی دیگر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد و آل محمد (ص) می باشد.
وی در ادامه گفت:آن کسی که باورهایش برطبق احساساتش و احساساتش بر طبق خواسته‌هایش باشد و خواسته‌های او هیچ تفاوتی با رفتارش نداشته باشد و رفتار او هیچ تفاوتی با گفتارش نداشته باشد صادق است و خداوند در این بارا می‌فرمایند که همراه اینان باشید. امام علی(ع) نیز جزو صادقین بودند.
دکتر زنگویی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود امام خمینی(ره) به ایران و شگفتی آفرینی انقلاب اشاره کرد و افزود:امام، مسیر تاریخ را عوض نمود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای خوب داشته باشیم، ما نیز باید مثل امام خمینی(ره) و ائمه صادق باشیم و این صدق را در خود به وجود بیاوریم.
اجرای ضرب زورخانه ای ورزش پهلوانی با اشعاری در وصف حضرت علی علیه السلام، موسیقی، سرود و نمایش از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
در پایان با قرعه کشی بین حاضرین و پاسخگویی حضار به سؤالات قرآنی پیرامون حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) جوایزی اهدا شد.

آخرین ویرایش۱۶ بهمن ۱۴۰۱