در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

جلسه هم اندیشی با حضور معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۲۵۵۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۲۸
جلسه هم‌اندیشی با حضور دکتر احمد خانی نوذری، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی، دکتر جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران استانی روز سه‌‍شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ در سالن شکوه شرق برگزار شد.
جلسه هم اندیشی با حضور معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر خانی‌نوذری، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی با تبریک حلول ماه مبارک رجب، عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم آفرینی و توسعه ظرفیت‌های علمی و توسعه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و نرخ رشد علمی کشور را در گذر 40 سال اخیر از بسیاری کشورها پیشرفته بهتر دانست.
عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی امکانات و اقدامات دانشگاه را شایسته تحسین دانست و گفت: جایگاه دانشگاه بیرجند در حال حاضر از بسیاری دانشگاه‌های کشور در مقام بالاتری قرار دارد.

دانشگاه محل تولید ثروت است

وی گفت: حجم مقالات تولید شده و حجم کارهای پژوهشی دانشگاه در جایگاه خوبی قرار دارد که لازم است این حجم تولیدات علمی و تحقیقاتی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور قرار گیرد.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکانسیم ارزیابی‌ها پرداخت و ادامه داد: استان خراسان جنوبی در حوزه معدن از استان‌های با پتانسیل بالا است. ارزش مالی ذخایر معادن ذغال سنگ کشور 400 میلیارد دلار است که لازم است مراکز علمی ما در شیوه‌های استفاده از تکنولوژی، فرآوری و افزایش بهره‌وری وارد شوند. موضوعات تحقیقاتی باید در صنعت تعریف شوند و مجموعه وزارت تعاون در حوزه تحقیقاتی آمادگی دارد در صنعت دارویی، پتروشیمی، گردشگری و توریسم، حمل و نقل، تایر و دیگر صنایع در اختیار از طرح و ایده‌های دانشگاه‌ها برای حل مشکلات استفاده نماید.
وی با اشاره به فرصت و ظرفیت‌های مرزی خراسان جنوبی، گفت: دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی می تواند در جذب دانشجو از این ظرفیت مرزی استفاده نماید.
همچنین دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)، حلول ماه رجب المرجب و دهه فرخنده فجر، اقدام بزدلانه اتحادیه اروپا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد و اتحادیه اروپا را به عقلانیت و گفتگوی دیپلماسی دعوت کرد و گفت: با اقدامات ارزنده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در سطح ملی، سپاه یعنی ملت ایران.
دکتر لامعی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی دانشگاه بیرجند و بیان توانمندی‌های آن پرداخت و در ادامه به مشکل مفاصا حساب طرح‌های پژوهشی و لزوم ارائه راه حل توسط سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه معاون محترم اقتصادی از اعضای هیأت امنای شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، اشاره کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند به اعتکاف دانشجویی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وقتی که می‌خواهند تمثیلی و نمونه‌ای از دینداری نسل جوان ما ارائه بدهند، می‌فرمایند: جوانان ما را حوزه‌های اعتکاف ببینید که کجا هستند.
وی افزود: در سالهای گذشته، بیماری کرونا دانشجویان را از این فضای معنوی محروم کرد و لازم است زمینه‌ها را برای اعتکاف دانشجویان در آغاز ترم تحصیلی آماده نماییم. لذا برای اینکه بتوانیم از این اقدام حمایت نماییم از جمع می‌خواهم در این حرکت معنوی مشارکت نمایند. حجت الاسلام جعفری بیان داشت: در پیش ثبت‌نام و براساس پیش‌بینی انجام شده 500 نفر از دانشجویان در اعتکاف حضور خواهند داشت.
در این جلسه معاونین دانشگاه بیرجند ضمن اشاره به اقدامات انجام شده، گزارشی از مشکلات و برنامه‌های در دست اقدام را برشمردند.
پس از این نشست، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امکانات دانشگاه بیرجند در پردیس‌های مختلف بازدید کرد.

آخرین ویرایش۰۵ بهمن ۱۴۰۱