بازدید مؤسس و رئیس مرکز بین المللی میکروفیلم نور، از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند

۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۱۳۷۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۲۰
دکتر خواجه پیری، استاد مرمت نسخ خطی کشور و مبتکر روش‌های نوین در زمینه مرمت و حفظ مخطوطات نفیس بین المللی و رئیس مرکز بین المللی میکروفیلم نور، به همراه جمعی از اساتید دانشگاه بیرجند از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بازدید کرد.
بازدید مؤسس و رئیس مرکز بین المللی میکروفیلم نور، از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در بازدیددکتر خواجه پیری، مؤسس و رئیس مرکز بین المللی میکروفیلم نور که به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری در جهت حفظ و مرمت میراث مکتوب موجود با حضور جمعی از اساتید دانشگاه بیرجند در مرکز اسناد دانشگاه بیرجند انجام شد، در جریان فلسفه ایجاد موزه در محل اولین بنای دانشگاه بیرجند قرار گرفت. در ادامه دکتر رؤیا عقیلی به معرفی بخش‌های مختلف موزه پرداخت.
دکتر خواجه پیری ضمن بازدید از مرکز اسناد موزه و بررسی نسخ و کتب نفیس این مجموعه، در جریان اقدامات موزه و مرکز اسناد دانشگاه برای طبقه بندی نسخ خطی و کتب چاپ سنگی اهدایی خاندان معزز شریف آزاده قرار گرفت. وی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در موزه و مرکز اسناد دانشگاه و نیز حمایت‌های دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند در راستای حفظ اسناد و کتب قدیمی، بیان داشت: باید از این ظرفیت به وجود آمده حداکثر استفاده صورت گیرد. ایشان به پتانسیل بالای موزه و مرکز اسناد دانشگاه برای همکاری با مرکز بین المللی میکروفیلم نور در زمینه آموزش و مهارت‌های لازم در حوزه های مرمت نسخ، آفت زدایی، سند شناسی و .... اشاره کرد.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۴۰۱