برگزاری دو ورکشاپ هنری paint art  و ساخت ساز در دانشکده هنر به مناسب هفته پژوهش

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۸ کد : ۲۱۲۷۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۰۹
برگزاری دو ورکشاپ هنری paint art  و ساخت ساز در دانشکده هنر به مناسب هفته پژوهش

به گزارش دانشکده هنر، به همت هسته کارآفرینی ارتباط با صنعت و جامعه دانشکده هنر و با همکاری گروه آموزشی فرش و همچنین  انجمن‌های علمی هنر اسلامی، فرش، طراحی و چاپ پارچه و کانون هنرهای تجسمی و گروه آموزشی صنایع دستی در راستای آشنایی دانشجویان علاقه مند با هنرهای زیبا و کاربردی، اقدام به برگزاری آموزش هنر نقاشی خلاقانه بر عکس(Paint art)  به مدت ۳ ساعت با تدریس آقای احسان‌بخش و آموزش ساخت تار از مجموعه هنرهای سازسازی با تدریس آقای پوریا نخعی به مدت 2 ساعت در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۳  نمود .

 (Paint art) هنری آمیخته با سه مهارت عکاسی، گرافیک و نقاشی آبرنگ است که سبب خلق یک محصول هنری می گردد. اجرای این سبک بر روی مجلات بلااستفاده که خطوطی از فونت انگلیسی، ژاپنی و روسی دارد با تلفیق هنر نقاشی انجام میشود. آقای احسان بخش با در اختیار قرار دادن نمونه هایی از کاغذهای پرینت شده دارای نوشتار به زبان های مختلف به دانشجویان شرکت کننده در ورکشاپ ، چگونگی نقاشی بر این آثار و تکنیک های رنگ گذاری و ترکیب بندی  یک اثر هنری ترکیبی را آموزش دادند.

همچنین ساز تار یکی از سازهای زهی زخمه‌ای ایرانی است. چگونگی ساخت ساز به عنوان یک فرایند مهم و تاثیر گذار در تاریخ موسیقی به شمار می آید. در این ورکشاپ آقای نخعی ضمن توضیحاتی در خصوص کیفیت ساخت تار و تاثیر آن بر کیفیت صدا نمونه هایی از کاسه ­های ساخته شده این ساز در کارگاه خود را برای درک بهتر مطالب در این ورکشاپ به نمایش گذاشتند.

شایان ذکر است مسئول برگزاری این دو کارگاه، خانم سیده آمنه منصوری مهریان دانشجوی ارشد رشته هنراسلامی و دستیار پژوهشی گروه فرش و دبیر کانون هنرهای تجسمی بوده است.

آخرین ویرایش۰۸ آذر ۱۴۰۱