برگزاری پیش رویداد جذب ایده مهندسی

زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، در راستای جذب ایده های نوآورانه، فناورانه و اشتغال آفرین، برگزاری رویداد جذب ایده را برای دانشجویان و دانشگاهیان در نظر دارد. ایده هایی که در قدم های ابتدایی طرح های ذهنی هستند که با توجه به برنامه حمایتی زیست بوم تبدیل به کسب و کاری درآمدزا و مولد می‌شوند. در حال حاضر در این مجموعه 18 عضو هیات علمی و 160 دانشجوی دانشگاه بیرجند در قالب 48 واحد فناور حضور دارند که با توجه به دست آوردهای علمی و تجاری در قالب هسته نوآور، واحد نوآور، شرکت نوآور و در نهایت مجموعه دانش یا خلاق بنیان دسته بندی می شوند. 4 شرکت دانش بنیان و 3 شرکت خلاق بنیان دست‌آورد‌های برنامه های حمایتی زیست بوم نوآوری از بدو تاسیس و در طی 3 سال گذشته بوده است.

افزایش تعداد شرکت های دانش/خلاق بنیان و واحد های نوآور از برنامه های اصلی این مجموعه بوده که در این راستا از تمامی دانشگاهیان دعوت به همراهی شده است. رویداد جذب ایده به منظور ایجاد شوق و انگیزه بین دانشجویان برای تحقق آرمان ها و اهداف تحصیلی شان و همچنین حضور و بهره مندی از حمایت های مالی و معنوی و دریافت واحد از زیست بوم نوآوری بوده است. پس از اطلاع رسانی این رویداد به صورت حضوری به دانشجویان در هفته مانایی، برگزاری پیش رویداد های دانشکده ها در دست اجراست که هدف از آن آشنایی دانشجویان مشتاق با مفاهیم کارآفرینی و استارتاپی است.

 14 آبان پیش رویداد جذب ایده مهندسی در محل سالن فرهنگ برگزار شد که با استقبال دانشجویان این دانشکده همراه بود. ارائه اعضای هیات علمی، استارتاپ های موفق و بیان تجربیات استارتاپی کمک شایانی به دانشجویان حاضر کرده است. مراسم با صحبت های دکتر اکبری، رئیس گروه کارآفرینی دانشگاه بیرجند آغاز شد که در آن دانشجویان با ظرفیت های دانشگاه بیرجند و خاصه زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه آشنا شدند. در ادامه دکتر فلقی، عضو گروه مهندسی برق دانشگاه به ظرفیت های نوآورانه و جدید در این رشته اشاره کردند تا مسیر برای دانشجویان علاقه مند روشن تر شود. هم بنیان گذار استارتاپ پازلی ها، مهندس محسنی از تجربیات خود و مسیر پر فراز و نشیب اما ثمر بخش خود گفت و در پایان دکتر ذوالفقاری، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک و مدرس درس کارآفرینی ایده و ایده پردازی را به صورتی ملموس و عملی به دانشجویان آموزش داد.

در انتهای برنامه از دانشجویان صاحب ایده برای حضور در رویداد جذب دانشگاه در تاریخ 26 آبان دعوت شد تا با حضور در این رویداد و شرکت در این رقابت استارتاپی توان و ظرفیت خود را در ایده پردازی بسنجند. در صورت پذیرش به عنوان ایده های برتر، حمایت های مالی و معنوی زیست بوم از بدو پذیرش صورت خواهد پذیرفت.