همزمان با هفته پدافندغیرعامل در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

کارگاه آموزشی امنیت اطلاعات و پدافند سایبری در سازمان‌ها

۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۶ کد : ۲۰۷۵۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۷۲۴
کارگاه آموزشی امنیت اطلاعات و پدافند سایبری در سازمان‌ها همزمان با هفته پدافندغیرعامل توسط مرکز تصصی امنیت اطلاعات(آپا)، مدیریت حراست و مدیریت برنامه و بودجه و تحول اداری برگزار شد.
کارگاه آموزشی امنیت اطلاعات و پدافند سایبری در سازمان‌ها

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این کارگاه آموزشی، مهندس هادی خسروی به توضیح موضوعات هک و مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری اینترنتی، فیشینگ(رمز عبور پویا) و حفاظت اطلاعات پرداخت و در ادامه انواع پسوردها و امنیت پسورد و پسورد پیچیده، باج افزارها، بروز رسانی نرم افزارها و رعایت امنیت را توضیح داد. همچنین وی مثلث امنیت و محرمانگی، صحت اطلاعات و دسترس پذیری را نام برد و فرآیند دسترسی امن، احراز هویت‌های موبایلی، تغییر رمز پیش فرض سامانه‌ها را برشمرد. این کارگاه با پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.
شایان ذکر است؛ همزمان با هفته پدافند غیرعامل علاوه بر این کارگاه، مرکز آپا دانشگاه بیرجند دو کارگاه آموزشی در اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز برگزار کرد.
کارگاه آشنایی با کلیات پدافند غیر عامل، امنیت اطلاعات و پدافند سایبری در سازمان‌ها و مقابله با کلاهبرداری‌های اینترتی از جمله کارگاه های برگزار شده در دانشگاه بیرجند در هفته پدافند غیرعامل است.

آخرین ویرایش۱۰ آبان ۱۴۰۱