جلسه سرپرست دانشگاه بیرجند با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۷۷۱۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۸۳
دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند به همراه حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و دکتر سعیدی، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت با دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار کرد.
جلسه سرپرست دانشگاه بیرجند با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه دیدار دکتر احمد لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز شنبه 28 اسفند 1400 با حضور حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد حسین بهشتی، رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری، دکتر حمید ذوالفقاری،  رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و دکتر سعیدی، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. 
حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اینکه علم اقتدار است؛"العِلمُ سُلطان، علم اقتدار است، علم قدرت است و باید دنبال علم بود و محیط‌های دانشگاهی، محیط‌های تحقیقاتی و پژوهشی حتماً بایستی به مسئله‌ی علم توجّه کنند." پتانسیل‌های خراسان جنوبی و امکانات موجود در استان برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و نوآور را نام برد.
دکتر لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند در این جلسه با تشکر و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه تأثیرگذار، به امکانات دانشگاه بیرجند در زیست بوم‌ و سه پهنه علم و فناوری اشاره کرد.
دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند با توضیح امکانات و داشته‌های پهنه‌های علم و فناوری دانشگاه بیرجند، درخواست های دانشگاه را بابت تأمین تجهیزات و حمایت از ناحیه شوکت آباد، کارخانه نوآوری و ناحیه امیرآباد صریحاً نام برد. 
دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در پتانسیل های استان و کشت هیدروپونیک و کشت گیاهان دارویی و گیاهان مقوام به شوری و آب و هوای کویری از هیچ حمایتی برای تیمها و هسته های نوآور دریغ نخواهد شد.
در این جلسه از سوی دکتر ستاری موافقت لازم به عمل آمد تا با توجه به درخواست قبلی دانشگاه برای اختصاص ۲۰ میلیارد تومان جهت تجهیزات ناحیه امیرآباد دانشگاه، در این مرحله تفاهم نامه‌ای به مبلغ ۸ میلیارد تومان  منعقد شود.
همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای راه اندازی کارخانه نوآوری و تأمین تجهیزات پهنه شوکت آباد نیز دستورات لازم را صادر کرد.

آخرین ویرایش۲۸ اسفند ۱۴۰۰