نگاهی آماری بر فعالیت‌های زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند در سال۱۴۰۰

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۷۶۹۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۳۲
بنا به اطلاعات ثبت شده در سایت  کارآفرینی دانشگاه بیرجند درسال ۱۴۰۰، ۶۳ ایده با زمینه های فعالیت مختلف شامل برق، نرم افزار، کشاورزی، دامپروری، روانشناسی، صنایع خلاق، مدیریت و ... ثبت گردید که از بین آن، تعداد ۲۲ ایده بعد از داوری تخصصی مورد تایید واقع شد و در نهایت تعداد ۲۰ ایده، در مجموعه های  زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند مستقر شد.
نگاهی آماری بر فعالیت‌های زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند در سال۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، بنا به اطلاعات ثبت شده در سایت  کارآفرینی دانشگاه بیرجند درسال 1400، 63 ایده با زمینه های فعالیت مختلف شامل برق، نرم افزار، کشاورزی، دامپروری، روانشناسی، صنایع خلاق، مدیریت و ... ثبت گردید که از بین آن، تعداد 22 ایده بعد از داوری تخصصی مورد تایید واقع شد و در نهایت تعداد 20 ایده، در مجموعه های  زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند مستقر شد.
 بر اساس برنامه‌ریزی های زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی و با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای فناور جهت برنامه‌ریزی توانمندسازی واحدها و قوت بخشیدن آن، شناسایی واحدهای غیرفعال و حذف آنها از چرخه فعالیتی زیست‌بوم و بالابردن انگیزه و احتمال موفقیت در واحدهای فعال، واحدهای مستقر در 2 مرحله 6 ماهه  در سال 1400 مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند و حاصل آن شناسایی واحدهای فعال و خروج 5 واحد غیرفعال بود.
خوشبختانه در سال 1400، واحد فناور ثمین ژن به عنوان شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور چرخه سبز خاوران به عنوان شرکت خلاق بنیان ثبت گردید.
 تعداد 5 تفاهم‌نامه درون/برون سازمانی شامل 1- تفاهم نامه با سازمان مردم نهاد رویش روان و تندرستی استان خراسان جنوبی 2- تفاهم نامه با خوشه خشکبار (عناب و زرشک) استان خراسان جنوبی 3- تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 4- تفاهم نامه با  شرکت ویراپژوهان بازار بارثاوا 5- تفاهم نامه با شتابدهنده تیمی نو انعقاد شد.
از نظر فیزیکی نیز ، 4770 مترمربع زیربنا شامل ساختمان های مانا1، ساختمان مانا2 و فاز دوم کارخانه نوآوری به مجموعه های زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی اضافه شد که در حال حاضر واحدهای فناور در این مجموعه ها مستقر می باشند.
در سال 1400،  25 رویداد شامل وبینار، کارگاه، بازدید و دوره آموزشی برگزار و ، تعداد 120 پست مرتبط  با اهداف زیست بوم در زمینه فعالیت تولید محتوا و برندینگ در شبکه های اجتماعی زیست بوم اشتراک‎گذاری شد.

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۴۰۰