برگزاری وبینار « تکنیک‌های افزایش صمیمت، آداب و مهارت‎‌های زندگی»

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۳ کد : ۱۷۶۵۳ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۳۵۹
وبینار آموزشی «تکنیک‌های افزایش صمیمت، آداب و مهارت‎های زندگی» ویژه دانشجویان و عموم علاقه‌مندان با تدریس آقای دکتر محمدراضی مرادی، دکتری مشاوره و کارشناس دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، به همت مرکزمشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، روزهای دوشنبه ۱۶، سه‌شنبه ۱۷ و چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ به مدت ۶ ساعت، درسامانه اسکای روم مرکز و وبینار دانشگاه برگزار گردید.

دکتر مرادی در جلسه اول این وبینار ابتدا به تعریف ارتباط و اهمیت آن پرداخته و انواع ارتباطات بین فردی و انواع سبک‌های ارتباطی را بیان نمودند. در ادامه موضوعات چگونه ارتباط مؤثری برقرار کنیم، موانع ارتباطی و مذاکره توضیح داده شدند و در پایان به موضوع انتقاد و تعارض پرداخته شد.

در جلسه دوم این وبینار دکتر مرادی برای بررسی میزان آگاهی افراد از ارتباط یک پرسشنامه را ارائه کردند و شرکت‌کنندگان آن را تکمیل نمودند سپس دکتر مرادی عنوان کردند که سه گروه از عوامل در ساخت و ایجاد یک رابطه مؤثرند؛ عوامل و ویژگی‌های فردی، عوامل ارتباطی و عوامل محیطی، و به بحث خودشناسی پرداخته شد.

در ادامه تا پایان این جلسه به توضیح پیرامون انواع مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر پرداخته شد.

در جلسه سوم وبینار ابتدا، ادامه مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر بیان شد. سپس دو کتاب در حوزه زندگی مشترک معرفی شد و فرمول‌های روابط عاطفی توضیح داده شد. در ادامه این جلسه به بحث پیرامون برخی از رویاهای ازدواج و واقعیت‌ها، هفت الگوی مستمر ازدواج‌های مختل و شیوه‌های دلبستگی پرداخته شد و در انتها چهار مهارت گفتگوی صمیمانه برای زوجین، اهمیت توجه به نیازها، چه چیزی طلاق را پیش‌بینی می‌کند، 3 راهکار کاهش تنش در روابط زوجین و نتیجه‌گیری بیان شد.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :