به همت پژوهشگران دانشگاه بیرجند جهت پیاده سازی روش های کنترلی پیشرفته انجام شد؛

طراحی و ساخت مجموعه آموزشی درایوهای الکتریکی

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۷۶۶۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۴۶
مجموعه آموزشی درایوهای الکتریکی جهت پیاده سازی روش های کنترلی پیشرفته به همت پژوهشگران دانشگاه بیرجند طراحی و ساخته شد.
طراحی و ساخت مجموعه آموزشی درایوهای الکتریکی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مجموعه آموزشی درایوهای الکتریکی جهت پیاده سازی روش های کنترلی پیشرفته به همت پژوهشگران دانشگاه بیرجند در آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت و درایو طراحی و ساخته شد.
در توضیح ساخت این مجموعه آموزشی می‌توان گفت که امروزه انواع درایوها جهت کنترل دور موتورهای الکتریکی یکی از مهمترین و پرکابردترین تجهیزات در صنایع مختلف می‌باشند. با این مجموعه آموزشی قابلیت پیاده سازی روش‌های مختلف کنترل عددی و برداری درایوهای سه فاز موتور سنکرون و القایی امکان‌پذیر می‌شود. 
این میز آموزشی مبتنی بر جدیدترین رویکردهای آموزشی و کارکردهای درایوهای صنعتی بوده و جنبه‌های آموزشی و پژوهشی کلیه مقاطع تحصیلی مهندسی برق را پشتیبانی می‌کند. آموزش و آماده‌سازی دانشجویان مهندسی برق جهت ورود به صنعت یکی از اهداف اصلی این میز آموزشی است. همچنین این میز آموزشی به‌منظور پشتیبانی از اهداف اتوماسیون صنعتی به PLC و HMI مجهز شده است.
این کار در غالب طرح پژوهشی فناورانه در آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت و درایو گروه قدرت توسط دکتر محمد علی شمسی نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مهندس محمد فراهانی، دانشجوی مقطع دکتری الکترونیک قدرت طراحی و ساخته شده است.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۴۰۰