شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با پذیرش ۲۵۰ مقاله در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۷۵۰۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۹۳۰
با پذیرش ۲۵۰ مقاله در شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، دانشگاه بیرجند میزبانی این گردهمایی را از ۱۴ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ برعهده دارد.
شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با پذیرش ۲۵۰ مقاله در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن زبان و ادب فارسی گفت: در مجموع بیش از 300 مقاله به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارسال شد که حدود 250 مقاله پذیرش شده است.
دکتر اکبر شایان سرشت افزود: مقالات مذکور از کشورهای متعدد و همچنین دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، فردوسی مشهد، شیراز، اهواز، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارسال شده است.
وی بیان کرد: مقالات ارسال شده طی دو هفته از اول تا 15 بهمن ماه به اهتمام بیش از 90 داور و 9 سرداور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری شده است.
دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن زبان و ادب فارسی اظهار داشت: مقاله‌هایی که بالاترین امتیاز را داشتند برای سخنرانی در روزهای برگزاری انجمن انتخاب و سایر مقاله‌ها نیز برای چاپ آن اقدام شده است.
وی تصریح کرد: فهرست تفصیلی برنامه‌های شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی مشخص و کوشش شده تا در 6 روز این همایش در بستر فضای مجازی برگزار ‌شود.
دکتر شایان سرشت عنوان کرد: لینک گردهمایی نیز در صفحه اصلی دانشگاه بیرجند، فضاهای دیگر شامل سایت و اینستاگرام همایش اطلاع رسانی خواهد شد تا علاقه مندان در این رویداد علمی شرکت کنند.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در 16امین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند:
https://conf.birjand.ac.ir/tarvij16/
دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: مجموعه مقاله‌ها و همچنین صدور گواهی‌ها در روزهای گردهمایی آماده خواهند شد.
وی افزود: برای مقاله‌های خارجی سخنران از کشورهای عربی، اروپایی، منطقه بالکان و شبه قاره داریم. لذا این جلسات به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود و در بستر اسکای روم از 5 تا 10 مارس 2022  برگزار خواهد شد.
از سال 1383 تاکنون گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هر سال در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی برگزار می‌شود که شانزدهمین مرحله این همایش 14 تا 19 اسفندماه 1400 و با مشارکت جمعی از دانشجویان، استادان، فرهیختگان و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۲ اسفند ۱۴۰۰