آموزش همیاران و اعتمادسازی

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۷۴۴۹ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۴۳
کارگاه آموزشی «آموزش همیاران و اعتمادسازی» ویژه همیاران سلامت روان دانشگاه‌های سطح استان خراسان جنوبی با تدریس دکتر حمید مسعودی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه بیرجند، به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی و منطبق با طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، پنج‌شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ ساعت در سامانه اسکای روم برگزار گردید.

در این کارگاه، دکتر مسعودی در باب اهمیت آموزش همیاران و نقش همیاران در جامعه صحبت کردند. سپس ایشان به تعریف دانشجوی همیار، نقش همسالان در آموزش در کنار خانواده، دانشگاه و رسانه و مزایا و فرصت‌های آموزش همسالان پرداختند. همچنین، در این کارگاه به رویکردهای نظری تغییر رفتار در بستر آموزش همسالان اشاره شد. ابعاد کلیدی در آموزش همسالان، تفاوت آموزش نهادین و سیار، آغاز و روند هم صحبتی در آموزش، سؤالات مهم در تنظیم برنامه‌ی آموزش همسالان، مراحل پیشنهادی برای آموزش از جمله مواردی بود که در قسمت اول کارگاه توضیح داده شد.

در قسمت دوم این کارگاه مبحث اعتماد به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. ابعاد اجتماعی اعتماد، سطوح اعتماد در جامعه، اعتماد در فعالیت‌های بشردوستانه، تسهیل کننده‌های اعتماد در جامعه، سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد، مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی، نقش سرمایه‌ی اجتماعی در شکل‌گیری اعتماد، عدالت ترمیمی و اعتمادسازی از جمله مواردی بود که در ارتباط با بحث اعتماد مورد بررسی قرار گرفت. در خلال این کارگاه تمرین‌هایی به شرکت‌کنندگان داده شد و هر یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان دکتر مسعودی به سؤالات همیاران پاسخ دادند.

دوره‌ی آموزش همیاران در قالب طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل سه عنوان کارگاه آموزش همیاران و اعتمادسازی، باورهای شایع در ارتباط با مواد و کارگاه بپرس، ترغیب کن و ارجاع بده می‌شود که دو کارگاه دیگر در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 11 و 12 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :