مقالات داغ حوزه موضوعی مهندسی علوم کامپیوتر در پایگاه طلایه داران علم ۲۰۲۱

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۷۴۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۷
مقالات داغ حوزه موضوعی مهندسی علوم کامپیوتر در پایگاه طلایه داران علم ۲۰۲۱

مقالات داغ مقالاتی هستند که به زودی پس از انتشار، نسبت به سایر مقالات هم رشته و هم سن، استناد دریافت می کنند. مقالاتی که در دو سال گذشته منتشر شده و در آخرین دوره دو ماهه تعدادی استناد دریافت کرده است و در زمره مقالات یک درصد برتر مقالات حوزه موضوعی خود قرار گرفته است.

مقالات داغ در پایگاه طلایه داران علم

مقالات معمولاً دو، سه یا چهار سال پس از انتشار به اوج استناد خود می‌رسند. با این حال، تعداد کمی از مقالات، خیلی زود پس از انتشار، شناسایی می‌شوند، و با تعداد زیادی استناد روبرو هستند. این مقالات اغلب مقالات کلیدی در زمینه حوزه­ی موضوعی خود هستند و به عنوان مقالات داغ شناخته می شوند.

دوره زمانی برای شمارش در پایگاه طلایه داران علم

 سن مقالات داغ را به جای سال‌ها در دوره‌های دو ماهه اندازه‌گیری می‌کنند، و فقط آن مقالاتی را که در دو سال گذشته منتشر شده‌اند و استناد بیشتری نسبت به معمول دریافت کرده اند را بررسی می نمایند.

معیارهای انتخاب مقالات داغ

یک مقاله در صورتی به عنوان مقاله داغ انتخاب می شود که آستانه فراوانی استناد تعیین شده برای رشته و گروه دو ماهانه آن را برآورده کند. توزیع فراوانی استناد برای هر زمینه و گروه در پایگه ESI جمع آوری شده است. آستانه‌ها با یافتن نزدیک‌ترین تعداد استناد که می‌تواند بخش برتر مقالات را در هر فیلد و دوره انتخاب کند، تعیین می‌شوند. ( جهت اطلاع از آستانه مقالات داغ و پراستناد به پایگاه ESI مرجعه فرمایید)

نوع مقاله برای انتخاب مقالات داغ

مقالات به عنوان مقالات علمی معمولی، مقالات مروری، مقالات و یادداشت های پژوهشی تعریف می شوند. نامه ها به سردبیر، اطلاعیه های تصحیح و چکیده ها شمارش نمی شود. فقط مقالات مجلات تحت پوشش Web of Science Core Collection شمارش می شود.

فایل پیوست مقالات داغ حوزه موضوعی مهندسی علوم کامپیوتر را در سال 2021 نشان می دهد.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۴۰۰

( ۱ )

نظر شما :