برگزاری جلسه فی‌مابین سرپرست دانشگاه بیرجند و مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۷۳۶۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۰۲۲
جلسه فی مابین دکتر لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند با دکتر مریم ملونی، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت های مالی و معنوی از برنامه های توسعه زیست بوم دانشگاه برگزار شد.
برگزاری جلسه فی‌مابین سرپرست دانشگاه بیرجند و مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این جلسه که با حضور دکتر لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند، دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و دکتر علی سعیدی، مدیر زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه با دکتر مریم ملونی، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، در خصوص ناحیه نوآوری امیرآباد و حمایت مالی معاون ریاست جمهوری از تعمیر و تجهیز زیرساختها برای تأمین فضای اختصاصی و اشتراکی مورد نیاز تیم های نوآور و فناور در زمینه کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی مربوطه انجام شد.
ناحیه نوآوری و کارآفرینی کشاورزی و دامپروری امیریه به منظور گذار به دانشگاهی جامعه محور، مهارت آموز و کارآفرین طراحی شده است. ایجاد این ناحیه با تلفیق ایده‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری، ایجاد یک فضای شبکه‌ای از نیازمندی‌های اساسی اکوسیستم پیشرفت دانش بنیان کشاورزی و دامپروزی استان خراسان جنوبی در یک منطقه، ایجاد زیرساخت عملیاتی برای کاهش فاصله ایده، دانش، تجاری‌سازی و بازار برای تحقیقات دانشگاهی است. جغرافیای متمرکز به عنوان یک عامل قدرتمند زیست بوم صنعت و جامعه دانش بنیان، پایه‌ریزی چرخ تولید دانش از مبدأ دانشگاه تا تولد و رشد اولیه یک صنعت اشتغال زا و متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به عنوان سرمایه اساسی در رشد و توسعه دانش بنیان از مزایای این طرح است.

آخرین ویرایش۰۴ اسفند ۱۴۰۰