دریافت مجوز دانش‌بنیان توسط شرکت ثمین ژن

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵ کد : ۱۷۳۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۵
دریافت مجوز دانش‌بنیان توسط شرکت ثمین ژن

شرکت کشاورزی و دامپروری ثمین ژن  از شرکت های مستقر در زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند موفق  به دریافت مجوز دانش‌بنیان شد.

شرکت کشاورزی و دامپروری ثمین ژن  از شرکت های مستقر در زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند به عنوان شرکت دانش بنیان در سامانه https://pub.daneshbonyan.ir ثبت گردید.

این شرکت با مدیریت دکتر دیدارخواه با ورود به عرصه دام درسال 1394 و ورود به تلقیح مصنوعی  دام سبک و تولید دام‌های پرتولید اقدام به دو رگ گیری دام نمود. از جمله تجهیزات موردنیاز موجود شامل دستگاه های سونوگرافی دام سبک و سنگین، مهبل مصنوعی،  تفنگ تلقیح کانتیر تلقیح و اسپیکولوم و.... می باشد.

حفاظت از انجماد منی روشی مناسب جهت نگهداری اسپرم به شمار می آید. لیکن در طی فرآیند انجماد و یخگشایی، سلول اسپرم با خطراتی مواجه بوده و مراحل اصلی حفاظت از انجماد مثل سردسازی، انجماد و یخ گشایی از نظر فراساختاری، عملکردی و بیوشیمیایی اثرات مضری روی آن داشته و منجر به تغییراتی در ویژگی های بیولوژیکی غشای پلاسمایی، سیتوپلاسم، اسکلت سلولی و ساختار ژنومی اسپرم شده که در نهایت باعث کاهش سلامت غشای پلاسمایی و آکروزومی، جنبایی، باروری، زنده مانی و نقص در انتقال اسپرم در دستگاه تولیدمثل ماده می گردد. این شرکت با توجه به نیاز مبرم کشور به پروتین حیوانی و کمبود ان د رکشور اقدام به رقیق کننده اسپرم نموده است.

آخرین ویرایش۰۴ اسفند ۱۴۰۰