جلسه آشنایی دانشجویان نوورود با قوانین آموزشی دانشگاه بیرجند

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۵۹۲۹ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۰۹
جلسه آموزشی دانشجویان نوورود دانشگاه بیرجند به تفکیک مقاطع تحصیلی به همت مدیریت آموزشی دانشگاه برگزار می‌شود. اولین جلسه برای  دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی روز شنبه ۱۳ آذر بصورت مجازی برگزار شد.
جلسه آشنایی دانشجویان نوورود با قوانین آموزشی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه آشنایی دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی با قوانین آموزشی  با ارائه دکتر محمدحسین خسروی، مدیر امور آموزشی دانشگاه برگزار شد. دکتر محمدحسین خسروی، مدیر امور آموزشی دانشگاه بیرجند در این جلسه تعاریف مهم و مواد عمومی قوانین آموزشی از جمله سنوات آموزشی و نظام وظیفه را توضیح داد و گفت: سنوات معافیت تحصیلی برای دانشجویان پسر از موضوعات مهم است .
ارزیابی پیشرفت تحصیلی، حضور الزامی در امتحان پایان ترم، حذف تک‌درس و شرایط آن، حذف نیمسال، مرخصی تحصیلی و چگونگی استفاده از آن بخشی از موضوعات و قوانین مطرح شده توسط دکتر خسروی بود.
مدیر امور آموزشی دانشگاه به روند انصراف تحصیلی از طریق سامانه پویا و قوانین مرتبط با این موضوع همچون تعهدات آموزش رایگان اشاره کرد و موارد اختصاصی دوره های کاردانی و کارشناسی را توضیح داد.
آیین نامه‌های میهمان و انتقال دانشجویان و ارائه درخواست در اردیبهشت هرسال از طریق سامانه سجاد، چگونگی تغییر رشته و گرایش و مواد و تبصره‌های مرتبط با این موضوع را برشمرد و اعلام کرد: تغییر رشته از رشته های بدون آزمون به با آزمون ممنوع است.
وی ملاک دانش آموختگی را داشتن میانگین معدل  12 ذکر کرد و عنوان داشت: تمامی درخواستهای آموزشی با تأیید استاد راهنمای آموزشی  قابل انجام است.
 وی از دانشجویان درخواست کرد به بخش آیین نامه ها در سایت مدیریت مراجعه نمایند و از آخرین اطلاعیه‌ها و آیین نامه ها و مصوبات اطلاع کسب نمایند. ایشان در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۴۰۰