در راستای مدیریت سبز انجام شد؛

راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۵۸۸۷ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۶۸
سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافتی با رویکرد استارتاپی و با هدف خرید آنلاین مواد بازیافتی در محل و تفکیک از مبدا با امکانات سامانه هوشمند نرم‌افزاری و دارا بودن تمام مختصات و جزئیات در دانشگاه بیرجند به منظور گسترش علمی و عملی مدیریت سبز راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت با حضور دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و جمعی از مدیران و رؤسا در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.
بستر آزمایشی این سامانه از دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه سبز در شرق کشور، شروع بکار نموده است؛ در فاز اول این طرح، جامعه هدف که از بطن خانواده دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اعم از کارکنان و دانشجویان که دارای گوشی هوشمند نسخه اندروید می‌باشند از این پس می‌توانند با نصب اپلیکیشن چرخه سبز از کافه بازار درخواست جمع آوری مواد بازیافتی نمایند. به گونه ای که پس از ثبت درخواست در سامانه یا نرم افزار مربوطه، نیروی خدماتی به ادرس اعزام  می‌شود و مواد بازیافتی را تحویل گرفته و هزینه خرید مواد بازیافتی بصورت انلاین پرداخت می‌گردد. آن دسته از کاربران که گوشی هوشمند با نسخهios دارند یا کاربران دارای سیستم  می‌توانند با درخواست از طریق وب اپلیکیشن به نشانی  www.green-cycle.ir این درخواست را ثبت نمایند.
مرتضی تقی نژاد مدیر عامل پلتفرم اجتماعی چرخه سبز خاوران گفت: این گروه نوپا و استارتاپی جهت حل مشکل بلاتکلیفی شهروندان برای فروش مواد بازیافت  پا به عرصه خدمت گذاشته است. در مسئله ارزش پیشنهادی که قلب تپنده کسب و کار است در وهله اول حذف محدودیت مکانی و زمانی را در نظر گرفته‌ایم و دوم وجه نیاز و ارائه خدمات در این قالب می باشد. امیدواریم آغاز آزمایشی این پلتفرم در دانشگاه بیرجند نگین آموزش عالی شرق کشور سکوی پرتاب چرخه سبز خاوران و مسئولیت زیست محیطی آن باشد. وی افزود: این خدمت با مشارکت و پشتیبانی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه و همچنین معاونت پژوهشی و نواوری دانشگاه صورت می‌گیرد که بعد ها خدمتی در قالب خدمات عمومی از دانشگاه بیرجند به شهر بیرجند خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۴ آذر ۱۴۰۰