ارائه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در پنجاهمین کنفرانس بین المللی انجمن کتابداران خاورمیانه آمریکا

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۵۰۴۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۵۷
مقاله نقش کتابخانه های عمومی روستایی ایران در توسعه اقتصاد محلی توسط دکتر لیلی سیفی، عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در پنجاهمین کنفرانس بین المللی انجمن کتابداران خاورمیانه آمریکا ارائه شد.
ارائه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در پنجاهمین کنفرانس بین المللی انجمن کتابداران خاورمیانه آمریکا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لیلی سیفی، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی مقاله خود را با عنوان نقش کتابخانه های عمومی روستایی ایران در توسعه اقتصاد محلی در پنجاهمین کنفرانس بین المللی انجمن کتابداران خاورمیانه آمریکا به صورت مجازی در بستر زوم ارائه کرد. با توجه به شرایط پیش رو اولین سالی است که همایش انجمن کتابداران خاورمیانه در آمریکا به صورت مجازی در حال برگزاری است. 
در این مقاله به نقش‌های مختلف کتابخانه های روستایی ایران در توسعه اقتصاد محلی  از جمله خدمات آموزشی، سوادآموزی، توسعه مهارت‌های انسانی، اطلاع‌رسانی، مشاوره ای و مرجع، فعالیت‌های تحقیقاتی، فضا و امکانات کتابخانه‌های عمومی اشاره شد. همچنین در قسمت دیگر مقاله خدمات و تجربه های موفقی که کتابخانه‌های عمومی روستایی در ایران در راستای توسعه اقتصاد محلی  ارائه می کردند، پرداخته شد. 
مأموریت انجمن کتابداران خاورمیانه در آمریکا تسهیل ارتباطات بین اعضا از طریق برگزاری همایش‌ها و تولید انتشارات ؛ بهبود و ارتقای سطح کیفیت علوم کتابداری منطقه از طریق توسعه استانداردهای حرفه ای و آموزش متخصصان کتابخانه های خاورمیانه است. گردآوری و اشاعه اطلاعات کتابخانه ها و مجموعه های خاورمیانه و ارائه نظر اعضا در موضوع هایی که بر حرفه آنها تأثیر گذار است. تشویق همکاری بین اعضای انجمن و کتابخانه های خاورمیانه به ویژه در زمینه فراهم آوری و توسعه کنترل کتابشناسی ؛ همکاری با سایر کتابخانه ها و سازمانهای منطقه در انجام پروژه های مورد نظر طرفین؛ ترویج پژوهش در زمینه توسعه نمایه سازی و روش های فناورانه در راستای بکارگیری در کتابخانه های خاورمیانه از دیگر اهداف این انجمن است.

آخرین ویرایش۰۴ آبان ۱۴۰۰