برگزاری نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۳۲۰۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۳۱
هیجدهمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، هیجدهمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور روز سه شنبه 4 خرداد 1400 به صورت مجازی برگزار گردید.
  دکتر سعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت در وزارت علوم تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی از طرح تحول ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت در خصوص فرصت مطالعاتی، اشتغالزایی و مهارت آموزی و صلاحیت حرفه‌ای و موارد مرتبط با فعالیت‌های جامعه و صنعت اعضای هیأت علمی در آیین نامه ارتقا صحبت کرد.
(دانلود فایل ارائه شده دکتر سیف1) 
(دانلود فایل ارائه شده دکتر سیف2)
سپس  دکتر رحیمی معاون پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت عتف تبیین دقیق ماموریت اجتماعی دانشگاه و جایگاه آن در مزیت‌های استانی و توسعه منطقه‌ای را بسیار مهم و اثرگذار بر مسیر رشد و وتوسعه دانشگاه دانست و اجرا آن توسط دانشگاه‌ها ضروری برشمرده شد.
وی با اشاره به تمرکز وزارت عتف بر شرکتهای دانشگاهی همکاران هیأت علمی در سال جاری، دو شاخص تعداد طرح‌های بیرون دانشگاهی به ازای اعضا هیأت علمی و همچنین سرانه مبلغ طرح‌ها برای هر عضو هیأت علمی را دو شاخص مورد توجه وزارت اعلان کرد و از دانشگاه‌های زیر میانگین کشوری خواست در این دو مهم جایگاه خود را ارتقاء دهند.
در ادامه دکتر طهوری به تببین سیاست‌های وزارت عتف در موضوع ماموریت‌گرایی دانشگاه پرداختند و رشد و توسعه دانشگاه‌ها را در مسیر ماموریت هر دانشگاه دانست. (دانلود فایل ارئه دکتر طهوری)
در بخش پایانی دکتر بهرامی معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه فردوسی ارائه‌ای از تجربه تأسیس هلدینگ پیشگامان فردوسی مشهد با سهامداری 154 عضو هیات علمی و سهم %35 دانشگاه فردوسی داشت. دانشگاه فردوسی مشهد از محل منابع دانشگاه و کمک‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در سه سال اخیر بیش از 80 میلیارد تومان در توسعه زیر ساختهای نوآوری و فناوری سرمایه‌گزاری نموده است و تاکنون ذیل هلدینگ فردوسی شرکتهایی در حوزه‌های انرژی، مکاترونیک، IT، مواد پیشرفته، خدمات بیوتکنولوژی و فرآورده‌های زیستی فعالیت‌های برجسته و اقتصادی داشته‌اند. چشم انداز دانشگاه در این مسیر استقلال اقتصادی بر مبنای منابع تولیدی دانشگاه اعلان شد.
در انتها نیز  دکتر علم الهدای به ارائه تجربه دانشگاه شریف در تاسیس شرکت تعاونی مهندسی و نوآوری دانشگاه شریف در سال 1373 پرداخت. این شرکت با سهم %49 دانشگاه شریف تاکنون در زمینه‌های ساخت و ساز، آب و محیط زیست، علوم و فناوری انرژی و آموزش در پروژه‌های کلان ملی و بین المللی ارائه خدمت داشته است. (دانلود فایل ارئه دکتر علم‌الهدای)

شایان ذکر است دکتر سعیدی مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه حضور داشت.

آخرین ویرایش۰۵ خرداد ۱۴۰۰