برگزاری چهارمین نشست انتخابات ۱۴۰۰ با حضور دکتر ابراهیم تقی‌زاده

۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۴:۵۷ کد : ۱۳۱۴۳ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۶۳۱
برگزاری چهارمین نشست انتخابات ۱۴۰۰ با حضور دکتر ابراهیم تقی‌زاده

چهارمین نشست از سلسله نشست های انتخابات 1400 شامگاه جمعه 31 اردیبهشت ماه برگزار شد. به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی در ابتدای این نشست که با حضور دکتر ابراهیم تقی‌زاده، رئیس شورای شهر بیرجند و بصورت مجازی برگزار شد، دکتر علی زنگویی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ارائه توضیحاتی پیرامون انتخابات و معیارهای لازم در این خصوص پرداخت. وی در ادامه به فلسفه امنیت و ضرورت شوراها با توجه به آیات قرآن و حدیث نبوی اشاره کرد.

دکتر ابراهیم تقی‌زاده، رئیس شورای شهر بیرجند در ادامه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته توسط شورای شهر بیرجند و تشریح تاریخچه شورا در ایران، به انتخابات پیش رو شوراهای شهر و روستا اشاره کرد. وی ضمن بیان اصل 100 قانون اساسی، بر لزوم فعالیتهای شوراها تأکید کرد.دکتر تقی زاده با بیان این مطلب که در برخی شهرها شوراها موفق عمل کرده اند، بر انسجام و هماهنگی در شوراها تأکید کرد.

در ادامه این نشست سوالات شرکت کنندگان در این نشست مطرح شد و میهمان ویژه این برنامه به سوالات حاضران پاسخ گفت. نقش احزاب و گروههای سیاسی در انتخابات شوراها، نحوه تشکیل و ترکیب کمیسیون های شوراها، عدم لازم الاجرا بودن مصوبات شوراها و ........ بخشی از سوالاتی بود که توسط شرکت کنندگان پرسیده شد.

شایان ذکر است سلسله نشستهای انتخابات 1400 از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری بصورت هفتگی برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۰۲ خرداد ۱۴۰۰