پیام تبریک رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت عید باستانی نوروز و حلول ماه ضیافت و شرافت

۰۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۰:۵۶ کد : ۲۷۲۶۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۶۲۷
رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت فرارسیدن سال نو و تقارن نوروز باستانی با ماه مبارک رمضان پیام تبریک صادر کرد.
پیام تبریک رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت عید باستانی نوروز و حلول ماه ضیافت و شرافت

بسم الله الرحمن الرحیم

فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ  (روم / 50)

در آستانه عید باستانی نوروز، تقارن رستاخیز بهار طبیعت و حلول ماه ضیافت و شرافت را به جامعه دانشگاهی تبریک و شادباش می‌گویم. نوروز نماد تجدید سبز حیات و رمضان حضور مبارک انسان در مائده پربرکت ملکوتی است. ماهیت هر دو بهار، تجدید حیات امیدوارانه و سراسر شور و نشاط معنوی برای زندگی معقول می‌باشد. دانشگاه امروز، نیازمند نسیم تازه معنوی برای تنفس در آسمان عزت و ایفای رسالت خود در مسیر دانش و خرد اسلامی برپایه نگرش مترقی امامین انقلاب است. لذا تحویل سا‌ل‌ شمسی جدید و گردش روزگار فرصتی است که آحاد اساتید گرانقدر، یاوران علمی ارجمند و دانشجویان عزیز، علاوه بر تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و معنوی؛ زیرساخت فکری و علمی خود را روزآمد نموده و خود را برای صعود به قله‌های رفیع مادی و معنوی مهیا سازند. 
بحمدالله در سالی که گذشت شاهد موفقیت‌های ارزشمندی برای دانشگاه بیرجند بودیم که از آن میان ارتقای 14 پله‌ای رتبه دانشگاه در ISC، افزایش چشمگیر بودجه دانشگاه، تصویب حدود 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی در سفر دوم ریاست جمهوری، کسب دستاوردهای متعدد پژوهشی، ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، کسب رتبه‌های متعدد دانشجویان در جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی، اجرای برنامه‌های پرشمار دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی، ایجاد بورسیه صنعت و جامعه در حوزه آموزشی، کسب رتبه‌های برتر حوزه معاونت دانشجویی و شروع عملیات اجرایی پروژه 20 هکتاری مسکن دانشگاهیان؛ تنها نمونه‌ای از شمار موفقیت‌ها و پیشگامی دانشگاه بیرجند می‌باشد که در سال 1402 محقق گشت. همچنانکه حضور آگاهانه و متعهدانه دانشگاهیان در صحنه‌های انقلاب، دفاع از ملت مظلوم غزه و انتخابات 11 اسفند، مایه مباهات و افتخار جامعه دانشگاهی گردید.
اینجانب مجددا فرارسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان را به آحاد همکاران عزیزم در دانشگاه بیرجند تبریک می‌گویم و ضمن آرزوی بهروزی برای دانشجویان آینده‌ساز و آینده‌دار، امیدوارم حضرت حق سال نو را سال ظهور حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) گرداند و تلاش‌های ما را مقبول و مرضیّ آن امام منتظر (عج) قرار دهد؛ ان شاءالله.

                                                       احمد لامعی‌گیو
                                                      رئیس دانشگاه

آخرین ویرایش۰۱ فروردین ۱۴۰۳